Nízkocholesterolová dieta

V první řadě by bylo nejlepší si vůbec vysvětlit pojem cholesterol. Co je to cholesterol? Cholesterol je nezbytná látka pro organismus v tukové povaze. Je nedílnou součástí každé buňky v našem těle.

Kromě toho je velice důležitým prvkem či jednotkou chcete-li nervů, hormonů a mozkových buněk. Cholesterol je pro náš organismus nepostradatelný, nicméně není vhodné ho mít nadbytek, poté totiž riskujeme srdečně-cévní onemocnění.

Důležitou součástí nízko cholesterolové diety je bezesporu jídelníček, který by svým složením měl odbourávat cholesterol a další látky, které jeho hladinu nepříjemně v těle zvyšují. Změnu jídelníčku je třeba dodržovat dlouhodobě, nejedná se zde o žádné rychlé a neukvapené jednání, díky kterému se vrátíte na ideální hodnoty.

Nízkocholesterolová dieta je především absolutní odhodlání

Nemusíte se dietě podřídit, zařazení určitých potravin do jídelníčku a naopak vynechání jiných se stane Vaší realitou. Musíte si uvědomit, že tyto změny budou pozitivním způsobem eliminovat rizika spojená se vznikem srdečně-cévních onemocnění.

Nízkocholesterolová dieta je zde právě proto, aby udržovala standardní množství cholesterolu v těle. Tuto dietu využívají lidé, kteří na tento fakt nebrali vůbec žádný ohled. Fakt je ten, že cholesterol si vyrábí náš organismus sám a pakliže ho přijímáme ve stravě ve větším množství, problém na sebe nenechá dlouho čekat.

Jste starší 40 let? Zjistěte si hladinu svého cholesterolu

Všichni z Vás, co trpí nadváhou, obezitou, cukrovkou nebo vysokým množstvím hladiny cholesterolu způsobenou dědičnou záležitostí, Váš věk již přesáhl 40, jste ve stresu nebo Váš jídelníček je založený pouze na potravinách živočišného původu, je nezbytně nutné, abyste zjistili svoji hladinu cholesterolu v co nejbližší době.

Deset zásad pro boj s cholesterolem:

- Snažte se omezit spotřebu tučného masa a uzenin
- Doporučujeme Vám rostlinné oleje a tuky
- Zařaďte do své stravy margarín s rostlinnými steroly
- Dávejte přednost nízkotučným mléčným produktům
- Konzumujte více zeleniny a ovoce
- Vybírejte celozrnné výrobky
- Zařaďte do svého jídelníčku ryby
- Dbejte na tělesný pohyb
- Omezte cukr a konzumaci sladkostí
- Vyhněte se častému smažení (řízky apod.)
- Pozor na stresové situace

Zumba
Pokud máte rádi pohyb, chcete zhubnout bez diet nebo si udržet kondici nabízí se cvičení Zumba. Tato příjemná aktivita vede ke zlepšení životního stylu.

Kolečkové brusle
S příchodem jara a léta začíná období, kdy lidé začínají více sportovat. Kolečkové brusle jsou sportem, při kterém se pobavíte a navíc si udržíte lepší kondičku.